Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua. Maaf kerana sudah lama tidak bersiaran. Kali terakhir entry adalah berkenaan dengan Bandung. Kali ni Cik Fazz nak share story berkenaan dengan Hat Yai, Thailand. Trip kali ni Cik Fazz follow trip Akmal member Cik Fazz. Trip selama 3 hari 2 malam kalau tak silap. Cik Fazz pergi pada 29-31 Disember 2018. Kengkonon nak sambut ambang merdeka di Thailand.

Disebabkan hampir setengah tahun, Cik Fazz dah lupa harga trip ni. Rasanya dalam RM299 kalau tak silap. Cik Fazz nak cerita apa pun dah tak berapa nak ingat. Jadi Cik Fazz just share gambar yang terpilih untuk dikongsikan bersama.

Sebenarnya ini adalah kali kedua Cik Fazz pergi ke Hat Yai. Sebelum ni Cik Fazz pergi dengan adik pada bulan 10. Bulan 12 pergi lagi sekali hihi Jika sebelum ini Cik Fazz pergi ke Hat Yai menggunakan kereta, kali ini kami ke sana menggunakan bus. Terdapat 3 rombongan bus dari KL Sentral yang menggunakan perkhidmatan Caravan Serai.


Border Malaysia-Thailand

Imigresen Thailand
  Kalau sebelum ni kami stamp passport di border Bukit Kayu Hitam, trip kali ni kami stamp di border Padang Besar. Di border Padang Besar ni yang Cik Fazz perasan, flow dia agak cepat kerana tidak ramai orang. Cuma kami perlu turun bus dan perlu chop masuk.



Ladang Lebah Madu

Berselirat seperti berseliratnya hati ini

Floating Market

TukTuk sape entah

Ready nak pergi ASEAN Night Market

Tempat sarapan kami






Alkisahnya, kami semua hampir membatalkan trip ni kerana masa minggu kami nak pergi tu terdapat kejadian letupan patung ian duyung di Songkhla. Tapi kami semua tawakal supaya tidak berlaku apa-apa kejadian yang tidak diingini. Tetapi alhamdulillah patung tersebut sudah dibetulkan oleh kerajaan tempatan.


Pantai Songkhla

Dataran Songkhla

Imigresen Thailand


0 comments: