Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera warga blog sekalian. Nampak sangat dah lama Cik Fazz tak menulis apa2 entry sejak last trip ke Terengganu bulan 5 haritu. Ada la setengah tahun jugak Cik Fazz tak ke mana disebabkan kekangan masa dan kewangan. Almaklumla, zaman sekarang ni semua mahal. Nak ke mana2 pun kena fikir 2 3 kali sebelum buat keputusan.

Ok, kali ni Cik Fazz nak share trip Cik Fazz and The Gang ke Port Dickson selama 3 hari 2 malam. Hari Jumaat 3/11/2017 yang lepas Cik Fazz telah ke Port Dickson untuk bercuti bersama family. Sampai kat PD dalam jam 7.00 pm naik KTM sampai Senawang then adik datang ambil.

4/11/2017

Pagi2 Sabtu adik dah ajak naik Bukit Batu Putih yang terletak di sempadan Tanjung Tuan. Disebabkan dah lama tak hiking, so Cik Fazz bersetuju untuk naik ke Bukit Batu Putih. Kami gerak lepas sarapan dalam jam 7 pagi. Dari Condo Seri Bulan nak ke Bukit Batu Putih ada la dalam 7 minit perjalanan. Sampai je dekat parking kereta PNB Ilham Resort, kami warming up sekejap dan terus hiking.

Jangan risau, nak hiking Batu Putih ni tak perlu ada guider pun takpe. Sebab trek dia senang je dan ramai orang yang datang hiking kat sini. Rasa2 macam lost, tanpa segan silu boleh je tanya para hiker yang lalu kat situ. Mereka semua ramah2 dan baik2 belaka. Siap saling bantu membantu sesama kita.

Kat Batu Putih ni anda boleh pilih samada nak naik tengok rumah api dulu atau nak naik ke puncak Batu Putih dulu. Macam kami, kami terus memilih trek untuk ke puncak sebab kalau lewat2 nanti ramai kat puncak tu. So nak bergambar pun tak semangat nanti. Sedangkan kami yang dikira awal la sampai kat puncak tu pun, bila toleh kat bawah dah ramai yang beratur nak naik bergambar. Dapat la beberapa keping gambar sebab nak berlawan dengan makcik2 bawang yang pantang nampak spot bergambar yang cantik bila kami sedang bergambar huhu

Boleh dikira mood dah spoil nak bergambar, kami terus amik keputusan turun dari puncak dan meneruskan perjalanan ke private beach yang ada di celah2 Bukit Batu Putih tu. Cik Fazz perasan, tak ramai yang lalu private beach tu dan masa kami bercanda kat situ, takde sesiapa pun yang datang nak join mandi dengan kami hahaha Cuma kami ada jumpa brader tu yang camping lek2 je kat private beach tu. Cik Fazz kasi review la, private beach tu memang cantik. Rata2 kawan Cik Fazz yang tengok gambar pantai tu semua cakap macam kat Langkawi. Padahal kat PD je pun…

Settle bercanda dan bergambar, kami meneruskan perjalanan untuk pulang ke condo dan sambung untuk sesi seterusnya. Sampai je condo kami berehat, makan dan solat. Petang hari kita sambung aktiviti seterusnya di pantai. Petang tu kami naik Banana Boat. Nak naik jetski tak mampooo… Nak naik ATV macam tak berbaloi. So kita balik je la lepas main Banana Boat.

Malam hari kami hanya berehat dan melepak sambil melalak ikut lagu yang didendangkan oleh orang2 yang berkhemah di bawah di persisir pantai. Yela, perut dah kenyang. Sambil2 melayan mata, kita layan la lagu2 best yang didendangkan oleh jiran bawah kan hihi

5/11/2017

Pagi ni kami turun ke pantai lagi untuk bergambar area Klana Beach Resort. Sedang nak bergambar tu kami terperasan ada belalai air. Kami yang tak pernah jumpa belalai air, ni jadi jakun kejap. Belalai air ni terjadi disebabkan cuaca pagi tu yang mendung seakan2 mahu hujan. Tapi Alhamdulillah pantai tak hujan. Jadi kami meneruskan aktiviti kami pagi ni dengan menaiki Donat Boat.

Mak aih, rasa macam nak tercabut nyawa Cik Fazz naik benda alah ni. Diri berasa confuse nak menjerit ke nak gelak. Sepanjang perjalanan kami penuh dengan gelak dan jeritan sahaja. Sampai perit anak tekak sebab gelak dan jerit saja. Si tukang rakam pun boleh tahan juga, semedang gelakkan kami yang terapung2 kat atas boat tu hahaha Turun dari boat tu rasanya hilang segala2 sakit badan akibat hiking semalam hahaha Nampak tak betapa dasyatnya penangan Donat Boat tu.

Masuk tengahari kami bersiap2 untuk pulang ke rumah. Esok kerja chuols…. Maka sampai di sini saja short trip Cik Fazz dengan famili. Harap korang terhibur dengan entry pendek Cik Fazz ni eh