Assalamualaikum wbt pembaca semua. Hari ni Cik Fazz nak share dengan anda semua mengenai pengalaman kali kedua Cik Fazz berada di Bandar Johor Bahru. Cik Fazz berada di JB ni selama 5h4m bagi memenuhi undangan latihan BLESS untuk agensi Jabatan Mineral dan Geosains (JMG) Johor. Kali ni Cik Fazz stay dekat hotel AmanSari Hotel City Centre Johor Bahru. Hotel ini terletak betul-betul di belakang Komtar JB dan berada betul-betul di dalam bandar JB.

     

          Cik Fazz ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada warga JMG Johor yang ramah tamah melayan karenah Cik Fazz dan colleague semasa memberi latihan kepada mereka. Mereka juga turut berbesar hati menerangkan tentang batuan yang terdapat di dalam Malaysia ini. Banyak juga yang Cik Fazz belajar kerana bagi Cik Fazz ianya suatu perkara yang baru dan perlu juga diambil tahu. Cik Fazz pasti, sudah tentu orang ramai seperti kita tidak tahu-menahu mengenai batuan yang terdapat pada muka bumi ciptaan Allah swt ini. Oleh itu, ilmu yang diberikan oleh warga JMG merupakan ilmu yang sangat-sangat berharga bagi Cik Fazz.

Selama berada di sini, Cik Fazz tidak banyak berjalan kerana kehabisan idea memerah otak memikirkan ke mana harus di bawa melangkah kaki ini. Nak menapak ke Singapore, passport tak ada. Sudahnya, Cik Fazz hanya mampu menapakkan kaki ke Pasar Karat dan Zoo Negeri Johor. Jadilah daripada tak ada langsung kannn…


Di bawah ini Cik Fazz upload beberapa gambar buat tatapan anda-anda semua…






Negara Singapura kelihatan


Pasar Karat





Zoo Johor















Jabatan Mineral dan Geosains Johor

batuan yang mempunyai emas


batuan yang boleh dibuat perhiasan wanita


Galeria Batuan JMG


bersama-sama ICU JPM dan JMG

antara batuan yang ada

bahan asa untuk membuat zink atap rumah kita



Pegawai JMG memberi penerangan mengenai batuan

0 comments: