Sahabatku,

Aku hanya seorang Serikandi Umar

Hatiku setegas Umar namun mampu juga selembut Abu Bakar

Sekalipun zahirnya aku kuat, ego ku mengatasi segalanya

Namun,

Aku juga seorang wanita, seorang gadis…

Yang pasti menangisi nasib diri

Inilah lumrah seorang wanita

Sudah diciptakannnya sebagai seorang yang lembut dan mudah tersentuh

Serikandi Umar ini terus merenung

Merenung jauh prinsip diri yang dipertahankan

Mampukah aku?

Menggapai cita-citaku…

Mencintai-Mu lebih dari segalanya

Cukuplah cinta Allah penyuluh hidupku

Kelak, akan ada cinta untukku

Dari insan yang mencintai Allah

Sebagaimana cintaku terhadap-Mu Ya Rabb…

Aku seorang Serikandi Umar

Yang tidak betah duduk diam

Kerana aku seorang pejuang

Aku akan pastikan diriku sibuk dengan perjuangan ini

Kerana aku mencintai perjuangan ini

Kerana aku….

Kerana aku….

Mahu menggapai syahid di jalan-Mu…

Sahabatku,

Sokonglah aku dari belakang

Aku tidak mahu semangatku goyah

Aku mahu kekal begini

Aku Serikandi Umar!

Aku akan pastikan aku setegas Umar dalam menegakkan yang benar

Aku akan pastikan kebenaran tersingkap!

Duhai Serikandi Umar,

Tabahkah dirimu menempuh perjuangan ini

Gapailah cita-citamu

Ketepikan cinta manusia kerana ia perosak perjuangan

Jadilah dikau seperti Rabiatul Adawiyah

Cintanya tulus terhadap Ilahi

Ayuh Serikandi Umar!

Istiqamahlah dalam perjuanganmu!

Hebatkan thaqafahmu!

Mantapkan ruhiyyahmu!

Engkau berjuang kerana Ilahi

Engkau berjuang kerana cintakan syahid

Jangan sesekali engkau toleh ke belakang!

Allahuakhbar!!!

0 comments: