Allah Subhanahu Wa Ta’ala...
Engkau begitu adil...
Engkau berikan dan kembalikan semua...
Sehingga semuanya lahir dan mati adanya...
Ajarilah aku mencintai sepertiMu...
Agar ku tahu, apa itu cintaMu...
Kau temukanku dalam kehampaan...
Kau temani aku dengan sang Malaikat...
Kau ajari aku mencintai...
Dan kau ertikan makna duka...
Selalu aku berlutut padaMu untuk memohon...
Kepada kasihMu yang tidak berkesudahan...
Engkau adakan, dan mentiadakan...
Engkau tawarkan kebaikan...
Dan tepiskan kejahatan....
Segala yang Kau punya Kau anugerahkan...
untuk kulipatgandakan dan kembalikan padaMu...
Ya Allah, tolonglah aku ini...
Jangan biarkan semua insan menderita...
Ajarkan mereka pula bahasa kasihMu...
Agar mereka selalu mengerti...
Apa erti hidup yang sesungguhnya.
Dan agar ku bertambah kuat di jalanMu
Dengan mengutamakan cinta...
untuk menghiraukan segala kecewa..
Kerana tiada yang adil selain diriMu..
Ya Allah, Engkau tumpuan nadiku...
Yang Maha Pencinta,
Pada-Mu aku berserah..
Ajarilah aku mencintai sepertiMu
Supaya aku bertambah mengingat kepadaMu
Yang tidak surut meski kami berpaling...
Ajarilah kami..
Dan berikanlah kami ilmu di jalanMu,
Supaya ku bertambah kuat di jalanMu ya Allah...

1 comments: