Izinkanlah untuk aku duduk bersinggah

Dan menghirup sisa malam tanpa cahaya

Barangkali ini bukan tempat terakhir

Aku harus terbang pergi dalam gelita

Di saat ini ketika ini

Mana temanku dulu memayungku

Hati bersedih sekelip mata

Hilang semuanya sebatang kara

Baru kini aku sedar letak diriku

Musafir lara berkelana dalam ujian

Aku musafir di bumi cinta

Yang sedang luka bergelora

Tanpa perlindungan dilambung badai

Dipukul resah entah ke mana

Aku ini bukan malang bukan terbuang

Sebenarnya aku dalam persimpangan jalan hidupku

Ku berdoa, pengakhiran hidup biar tenteram

Walau telah jenuh aku lewati

Onak ranjau lembah bara

Datang dan pergi terjatuh tersadung

Lalu kubangkit semula mencari Nya

KepadaMu... Pada Mu jua

Aku berserah aku bersujud

Aku berserah Oh Tuhanku...

Di saat ini ketika ini

Mana temanku dulu memayungku

0 comments: